LICENCJA SPL W JEDEN SEZON

Jak zrobić licencję SPL w jeden sezon?  Przy odpowiednim zaangażowaniu ucznia pilota oraz kadry instruktorskiej jedyną przeszkodą może być pogoda, na to jednak nie mamy wpływu.

Po zakończonym szkoleniu podstawowym, nie warto robić zbyt długiej przerwy. Celność lądowania, przeszkolenie na szybowiec jednomiejscowy, termika instruktorska czy termika samodzielna, to ćwiczenia, które można zrobić dość szybko. Dużym wyzwaniem bywa często zorganizowanie pierwszego przelotu samodzielnego lub instruktorskiego. Ale nie u nas. Ze względu na dużą ilość lasów i małą ilość pól, preferujemy przelot w tandemie. Uczeń pilot uczy się podstaw taktyki przelotowej od instruktora oraz otrzymuje wiele konkretnych rad, które przydają się pilotowi w dalszej karierze. Do pierwszych wspólnych przelotów podchodzimy ambitnie. To nie może być lot po minimum, to ma być przygoda z dużą dawką edukacji. Lot ma zaszczepić pasję i pokazać jak najwięcej sytuacji, które mogą się przydarzyć pilotowi. Naszym pierwszym zadaniem jest nauka techniki latania, uczulenie pilota na niebezpieczeństwa, które mogą go spotkać, przekazanie wiedzy jak reagować w sytuacjach niebezpiecznych. Kolejnym, niemniej ważnym zadaniem jest pokazanie piękna latania szybowcowego i przekonanie ucznia pilota, że to świetny pomysł na życie. Po przelocie zostaje już tylko w razie potrzeby dolatać brakujące godziny. W międzyczasie trzeba zdać egzamin teoretyczny w ULC. Po zdaniu teorii można zgłosić swoją gotowość do egzaminu praktycznego. Nasz ośrodek służy pomocą w jego sprawniej organizacji. To koniec drogi do licencji SPL. Trzeba tylko chcieć, my zajmiemy się resztą.

About the author: Paolo

Leave a Reply

Your email address will not be published.